Οριστικά έληξε τη Δευτέρα 22 Ιουνίου η προθεσμία για τον καθαρισμό και τη δήλωση των οικοπέδων, με την κυβέρνηση να ξεκαθαρίζει ότι δεν πρόκειται να δοθεί νέα παράταση. Από σήμερα, οι αρμόδιες υπηρεσίες περνούν στη φάση των ελέγχων, οι οποίοι θα πραγματοποιούνται τόσο δειγματοληπτικά όσο και ύστερα από καταγγελίες πολιτών.
Οι ιδιοκτήτες, επικαρπωτές, μισθωτές και όσοι έχουν τη χρήση οικοπέδων όφειλαν να έχουν απομακρύνει ξερά χόρτα, κλαδιά και κάθε εύφλεκτο υλικό, καθώς και να υποβάλουν τη σχετική δήλωση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας. Παράλληλα, έχουν την υποχρέωση να διατηρούν τα οικόπεδά τους καθαρά καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου.
Όσοι δεν συμμορφώθηκαν με τις υποχρεώσεις τους βρίσκονται πλέον αντιμέτωποι με πρόστιμα. Συγκεκριμένα, προβλέπεται πρόστιμο 500 ευρώ για τη μη υποβολή δήλωσης καθαρισμού, ενώ σε περίπτωση ψευδούς δήλωσης το πρόστιμο ανέρχεται στις 5.000 ευρώ. Παράλληλα, οι δήμοι μπορούν να προχωρούν αυτεπάγγελτα στον καθαρισμό των ακαθάριστων οικοπέδων, καταλογίζοντας το σχετικό κόστος στους ιδιοκτήτες.
Η Πολιτική Προστασία καλεί τους πολίτες να συνεχίσουν να συντηρούν τις ιδιοκτησίες τους καθαρές καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού, καθώς η απομάκρυνση της ξερής βλάστησης αποτελεί βασικό μέτρο πρόληψης για την αποτροπή εκδήλωσης και εξάπλωσης πυρκαγιών.


