Καμία από τις οικοδομικές άδειες που αφορούν τον Δήμο Κηφισιάς και που περιλαμβάνονται στην ογκωδέστατη δικογραφία των 3500 σελίδων για το κύκλωμα των πολεοδομιών δεν προχώρησε σύμφωνα με τον πρώτο έλεγχο που διενήργησε η υπηρεσία δόμησης του Δήμου.
Ειδικότερα στην δικογραφία για το φερόμενο κύκλωμα των Πολεοδομιών περιλαμβάνονται 29 περιπτώσεις οικοδομικών αδειών σε διάφορους δήμους. Ανάμεσα στους δήμους αυτούς βρίσκεται και ο Δήμος Κηφισιάς.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Kifisia24.gr, από τις 10 συνολικά αυτές υποθέσεις που αφορούν τον Δήμο Κηφισιάς , οι οκτώ αφορούν νέες οικοδομικές άδειες. Από αυτές, οι δύο αφορούσαν τη χρήση μπόνους του ΝΟΚ και οι οποίες δεν μπόρεσαν να προχωρήσουν ενώ οι πέντε δεν συμμορφώνονται με τα «εντέλλεσθε» του Δημάρχου και συγκεκριμένα ως προς την επέκταση υπογείων. Οι άλλες περιπτώσεις αφορούν, αυθαίρετες κατασκευές και άδεια έγκρισης εργασιών μικρής κλίμακας. Σύμφωνα με τους πρώτους ελέγχους που διενήργησε η υπηρεσία δόμησης της Κηφισιάς καμία άδεια με χρήση των μπόνους του ΝΟΚ δεν προχώρησε αφού δεν μπόρεσαν οι φερόμενοι εμπλεκόμενοι να ξεπεράσουν από ότι φαίνεται τα αναχώματα που είχε δημιουργήσει η Δημοτική Αρχή ενάντια στην χρήση τους με τα εντέλλεσθε του δήμαρχου.
Στις άδειες αυτές που αφορούσαν την Κηφισιά είχε αναφερθεί η Αντιδήμαρχος Πολεοδομίας του Δήμου Κηφισιάς, Ελένη Βάρσου, κατά την ομιλία της στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της Τετάρτης 17 Ιουνίου.
Η κ. Βάρσου είχε αναφέρει ότι οι οικοδομικές άδειες που αφορούν την Κηφισιά είναι συνολικά οκτώ, διευκρινίζοντας ότι μόνο δύο από αυτά οι άδειες τους έκαναν χρήση των μπόνους δόμησης που προβλέπει ο Νέος Οικοδομικός Κανονισμός (ΝΟΚ) και όπως θέλουν οι πληροφορίες μας «προσέκρουσαν στον τοίχο» των εντέλλεσθε.
Παράλληλα, είχε επισημάνει ότι αναμένει την επίσημη διαβίβαση της σχετικής δικογραφίας από τη Νομική Υπηρεσία, ώστε η αρμόδια υπηρεσία του Δήμου να προχωρήσει στον πλήρη έλεγχο όλων των στοιχείων που περιλαμβάνονται σε αυτή και σύμφωνα με πληροφορίες ήδη ο πρώτος αλλά εξονυχιστικός έλεγχος ολοκληρώθηκε.
Πλέγμα ενεργειών του Δήμου Κηφισιάς για τη θωράκιση της Πολεοδομίας
Η Δημοτική Αρχή του Βασίλη Ξυπολυτά έχει ήδη προχωρήσει σε σειρά ενεργειών για τη θωράκιση της Πολεοδομίας. Πριν από λίγες ημέρες ολοκλήρωσε την ψηφιοποίηση του αρχείου της Πολεοδομίας, μια διαδικασία που έπρεπε να είχε πραγματοποιηθεί εδώ και χρόνια. Όπως επισημαίνεται, όσο περισσότερο το αρχείο παραμένει κλειστό, χειρόγραφο, δυσπρόσιτο και εξαρτημένο από πρόσωπα, τόσο περισσότερο δημιουργούνται γκρίζες ζώνες.
Παράλληλα, προχωρά το έργο της ηλεκτρονικής έκδοσης της βεβαίωσης όρων δόμησης, ώστε να περιοριστεί στο ελάχιστο η δια ζώσης επαφή πολιτών και μηχανικών με το προσωπικό της Πολεοδομίας.
Η Δημοτική Αρχή προχώρησε επίσης σε ορθολογική κατανομή των αρμοδιοτήτων, σταμάτησε πρακτικές μεταχρέωσης φακέλων που δημιουργούσαν ασάφεια, εξαρτήσεις και περιθώρια αδιαφάνειας και έβαλε τάξη σε διαδικασίες στις οποίες, επί χρόνια, επικρατούσε ανοχή στην αταξία.
Παράλληλα, με εντολή του Δημάρχου Βασίλη Ξυπολυτά, θα ξεκινήσει εσωτερικός έλεγχος από ελεγκτική εταιρεία σχετικά με την τήρηση των διαδικασιών έκδοσης οικοδομικών αδειών, ενώ έχει ήδη ψηφιστεί από το Δημοτικό Συμβούλιο η πιστοποίηση ISO, η οποία αφορά ακριβώς τη συγκεκριμένη διαδικασία. Επίσης, σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε ο Δήμαρχος θα υπάρξει και έλεγχος των οικοδομικών αδειών από την Εθνική Αρχή Διαφάνειας.


